24.8.10

SAYA KUAT!

Hooray...sbb saya kuat..jadi hari ni..saya nak berkongsi sikit..
OK..apa yg korang semua tahu pasal cinta?
Petikan di bawah ini sy dpt ketika cuba google2 apa itu cinta..jadi pinjam ayat sekejap ye si pengarang..hanya utk tujuan berkongsi..
Jadi..APA ITU CINTA??
Mereka yang tidak menyukainya menyebutnya tanggung jawab,
Mereka yang bermain dengannya, menyebutnya sebuah permainan,
Mereka yang tidak memilikinya, menyebutnya sebuah impian,
Mereka yang mencintai, menyebutnya takdir.
Kadang Tuhan yang mengetahui yang terbaik, akan memberi kesusahan untuk menguji kita. Kadang Ia pun melukai hati, supaya hikmat-Nya bisa tertanam dalam.
dan tiba2 aku terlihat ini..>>
Cinta itu satu anugerah, Cinta akan indah jika kita tahu memanfaatkannya, Namun, cinta sejati hanya sekali dalam hidup ini Cinta takkan buta jika orang yang b'cinta itu celik..
dan ini..>>
Cinta, sesuatu yang memang indah dan menakjubkan, setiap orang pasti pernah mengalaminya, namun untuk lebih memahami cinta itu kita terlebih dahulu menghargainya. Kerana sangat disayangkan cinta yang di sia-siakan, seiring berjalannya waktu kita lupa bahwa cinta itu juga merupakan sesuatu yang sangat berharga yang diberikan Tuhan pada kita.
serta ini >>
Tidak perlu mempertanyakan apa itu "CINTA", karena tak seorang pun yang dapat mengungkapkan apa itu "CINTA". RASAKANLAH, hanya hati kita masing-masing yang dapat menjawabnya...
tapi..apa yg korang ptt tau..
"dalam cinta patut ada keserasian..patut ada kejujuran..patut ada kesetiaan..patut ada rasa tanggungjawab..patut ada kasih sayang dan bukannya nafsu..patut ada masa depan..patut ada keinginan utk bersama selamanya..patut sanggup bersabar..patut rasa dengan hati...patut tunjuk dgn sikap..dan bukanya hanya berkata dengan mulut..patut sangup bersusah payah dan senang bersama..dan bayak lagi yg xdpt dinyatakan ..hanya hati yg ikhlas je tau apa yg terbaek utk diri dan pasangannya.."
Ya allah..jadikan la aku seorang yang kuat..dah byk dugaan aku tempuhi..dh banyak rasa aku simpan..kenapa..bila indah bulan itu pada malam hari..tp..bila pagi..bulan tu dh xseindah mlm hari..huu..kuatkanla smgt aku..kerana aku tau..walau apa yg terjadi..aku ttp mencintai dia sepenuh ati aku..walaupun dia xhargai aku sebelum ini..tapi aku sgt menghargai dia dan hubungan kami sampai bila2...kerna aku tau..dia adalah segala-galanya untuk aku...
tapi..
jika bkn takdir untuk aku memiliki dia..cukupla..utk melihat dia bahagia..kerana aku sgt2 mencintai dia dan menyayangi dia sampai bila2..insyaallah..

0 comments: